mandag den 4. februar 2013

Skønt gulvtæppe i Zpagetti garn

Min søster ønskede sig et HAY gulvtæppe i fødselsdagsgave, men det var lidt for dyrt for mig, så jeg besluttede for at hækle et tæppe i zpagetti garn.. Og give hende den i julegave i stedet for fødselsdagsgave, så havde jeg lige 2,5 mdr ekstra :)

Jeg fandt en opskrift her og gav mig i kast med mit (næsten) første hækle projekt nogensinde.. Det var overraskende let, når man lige har fanget fidusen.. Jeg brugte guiderne på www.garnstudio.dk, til de ting jeg ikke helt fattede og når jeg skulle se hvordan et eller andet så ud.. 

Jeg brugte pind str. 12 og havde købt en ordentligt omgang zpagetti garn, så jeg havde lidt forskellige farver at lege med.. Et par billeder af tæppet :)


 
Lige da jeg var begyndt :)


Lidt over halvvejes. Nu begyndte den at blive tung at sidde med :)

Det færdige resultat.. Ca 110 cm i diameter.
Den er lidt krøllet og jeg gad ikke gøre noget ved det, for skulle alligevel pakke den sammen til en lille pakke, som skulle under juletræet :) 


Tæppet indvies af katten :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar